بازار

محصولات ارگانیک شکل‌ها و فرم‌های متعددی دارند. از میوه و سبزیجات تازه گرفته که مستقیم از سر زمین تحویل می‌شود تا پنیرهای خاصی که تولید آن چند سال طول می‌کشد. همین تنوع در شکل محصولات ارگانیک باعث می‌شود در توزیع آن‌ها هم از شیوه‌های مختلفی استفاده شود.

شبکه‌های توزیع
شبکه‌های رایج توزیع که از طریق آن محصولات ارگانیک به دست مصرف‌کننده برسد شامل موارد زیر می‌شود:
•    بازارهای محلی و ویژه ارگانیک
•    فروشگاه‌های ویژه ارگانیک در مناطق شهری یا روستایی
•    غرفه‌های کنار جاده‌ای در مناطق روستایی
•    مستقیم از سر زمین یعنی محل تولید
•    تحویل در منزل یا محل‌های تعیین شده از طریق اینترنت

سوپرمارکت
سوپرمارکت‌ها محل مناسبی برای توزیع محصولات ارگانیک هستند. فضای سوپرمارکت این امکان را فراهم می‌کند تا قفسه‌های خاصی را به محصولات ارگانیک اختصاص دهند.

رستوران‌ها و واحدهای تأمین غذا
وجود غذاهای ارگانیک در منوی رستوران‌ها می‌تواند برای افرادی که مایل به مصرف این غذاها هستند جذاب باشد. برخی از رستوران‌ها در بعضی از کشورها هستند که فقط غذای ارگانیک سرو می‌کنند.

اعتماد
شبکه‌های توزیع که از طریق آن محصولات ارگانیک توزیع می‌شوند بنا بر تقاضای مصرف‌کننده امروزی به‌وجود آمده‌اند. مصرف‌کننده‌ای که تصمیم می‌گیرد محصول ارگانیک بخرد باید این اطمینان و اعتماد را داشته باشد که این محصولی که می‌خرد طبق قوانین موجود تهیه شده است.

نصب برچسب
برچسب محصول ارگانیک علاوه بر اطلاعات معمول درباره مواد به‌کار رفته در آن محصول و اطلاعات غذایی آن، باید اطلاعات گوناگونی هم درباره محصول به مصرف‌کننده بدهد. از جمله این اطلاعات عبارتند از نام آخرین عاملی که با محصول سر و کار داشته مانند تولید کننده، فرآوری کننده و یا توزیع کننده.
روی این برچسب همچنین باید نام و شماره کد ارگان ناظر مربوطه هم ذکر شود.